dinsdag 5 februari 2013

Schaap Suusje

 Ik heb de lente in mijn bol...
na al die sneeuw en regen van de afgelopen tijd
heb ik zin in iets vrolijks!


 Het is een schaapje geworden in echte paaskleuren...
en haar naam is... Schaap Suusje!


Ook in andere kleuren is dit schaapje heel leuk...
en wat hebben ze zin in het voorjaar!


Bèèèèèè!!
Het lijfje is lekker zacht en knuffelbaar :)

Het garen wat ik hiervoor heb gebruikt is Phildar Douce
en o.a. te bestellen bij Echtstudio.


Wil je dit lieve schaapje ook haken,
het patroon is te bestellen in onze webwinkel.



PATROON PAASEI:


Benodigdheden:
Restjes Phildar Coton 3
Haaknaald nr. 2 1/2
Synthetische vulling

Haak 2l
1. 6v in de laatste l vanaf de haaknaald
2. in elke v, 2v haken (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken (24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken (30v)
6. 4v, 2v in de volgende v haken (36v)
7. 5v, 2v in de volgende v haken (42v)
8. 6v, 2v in de volgende v haken (48v)
9. 7v, 2v in de volgende v haken (54v)
10. 8v, 2v in de volgende v haken (60v)
11-14. 60v
Kleur wisselen
15-20. 60v
Kleur wisselen
21. 60v
22. 60v, haak alleen in de achterste lus
23-25. 60v
26. 8v, 2v samen haken (54v)
27. 54v
28. 54v, haak alleen in de achterste lus
Kleur wisselen
29. 7v, 2v samen haken (48v)
30-31. 48v
32. 6v, 2v samen haken (42v)
33-34. 42v
35. 5v, 2v samen haken (36v)
36-37. 36v
Kleur wisselen
38. 4v, 2v samen haken (30v)
39-40. 30v
41. 3v, 2v samen haken (24v)
42. 2v, 2v samen haken (18v)
Vul het ei op
43. 1v, 2v samen haken (12v)
Vul het ei verder op
44. 2v samen haken (6v)

Naai het ei dicht.
Haak v langs de lussen van toer 22 en toer 28
zodat je een opstaand randje krijgt, sluit af met een hv.
Versier het ei met bijvoorbeeld kruissteekjes
en/of een zigzaglijntje.



Veel haakplezier!


Herriet

73 opmerkingen:

  1. Ach, wat lief!
    En je heb er gelijk 3 gemaakt, wow.
    Lief van je, dat je het patroon van het paasei cadeau geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig schaap! Ik ben er helemaal weg van! Ook zin in voorjaar;-) Groetjes Talitha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatjes echt weer super gedaan heel mooi
    En bedankt voor het patroon van het paasei

    Groetjes Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldig schaap.
    Staat er in het patroon ook met welke (zachte) wol je het schaapje hebt gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Anouk! Ja, dat staat in het patroon vermeld. Ik heb Phildar Douce gebruikt.

      Verwijderen
  5. ongelooflijk!, supermooi schaap
    echt heel leuk gedaan

    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owww wat een super lief schaapje zeg die Suus..ze zijn allemaal prachtig.
    Kan niet haken, maar genieten wel, en dat doe ik hier.
    Fijne dag
    Lieve groet Hester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zien ze er lief uit!
    Dat heb je echt prachtig gedaan.

    Mag ik vragen hoe lang je over één schaap gedaan hebt?

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ingrid!
      Daar zitten wel een aantal uurtjes werk in. Maar als je lekker doorhaakt is het zo gedaan :)

      Verwijderen
  8. Wat een heerlijk lente schaap en dankjewel voor het leuke ei !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Suusje is een snoesje! Dank je wel voor het patroon van het mooie paasei :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig!!! Wat een schat is ze geworden!
    Dat paasei is ook super! Bedankt!

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ohhh herriet,wat een scheetje en dat ei erbij helemaal geweldig,leuke naam ook,ze zijn allemaal TOPPIE!!!echt

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Aaah Schaap Suusjes is echt lief.
    Ik vind het grijs-bruine Suusje zo schattig.

    Vorige week heb ik ook dezelfde kleur Phildar Douce gekocht om er een aapje van te haken, maar nu denk ik dat ik de wol voor Schaap Suusje ga gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ach, wat een lieverd, echt een patroon waar je alle kanten mee op kunt! En zo leuk, het paasei erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De schaapjes zijn gewoon prachtig en schattig!
    Hun kroezelige vacht is iets speciaals.
    Bedankt voor het patroon van het paasei.
    Nog een fijne dag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een leuke vrolijke schaapjes zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat is tie weer geweldig!! Ik ben verliefd.

    En bedankt voor het patroon van het paasei! die had ik net nodig :)

    liefs,
    samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Be Be wat een geweldige schapen. Leuk met dat aparte garen.Is dat niet moeilijk haken ? En super leuk met het ei erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Margaret!
      Nee, dat valt reuze mee. Vooral de lichte kleur. Je moet wel goed het begin van de toer aangeven en bij elke toer de steken tellen want je ziet de steken niet goed. En af en toe een beetje smokkelen is niet erg :)

      Verwijderen
  18. Ik vind het echt een schatje. Die wol lijkt me wel moeilijk voor een beginner, dus het wordt iets voor als ik wat meer haakervaring heb. Het ei ga ik wel proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. leuk dat schaap. zeker zo met dat fluffy garen

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zucht......wat een lieffies!! Verkoop je ook blikjes tijd misschien???

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een super schattig schaap!

    groetjes berber

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een super schattig schaapje! Weer zo'n mooie creatie; knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw....wat een schatjes!!! Ik kom binnenkort even shoppen hoor!! En dat ei is ook prachtig, bedankt voor het uitschrijven van een patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauw wat leuk en wat fijn dat je het ei al op je blog hebt gezet. zal zo je een mail sturen om het patroon te bestellen. Weet je wat ik nu erg vind heb net besteld bij echtstudio en kijk nu pas op je blog, anders had ik het gelijk mee kunnen bestellen.
    Groetjes Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gauw op de fiets naar de breiwinkel en daar hadden ze het garen ook, dus als ik het patroon heb kan ik beginnen.
      Doei marga

      Verwijderen
  25. Hallo Herriet, jouw zin in het voorjaar en het creatieve resultaat daarvan werkt erg inspirerend! Mooooi gedaan! Groet van Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk hoor ziet er supermooi uit!
    Tineke
    bollies53,blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh die ga ik bij je bestelleb voor mijn Suusje.
    Groetjes Marjon
    Stapperdestap.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  28. ooooh wat een geweldig schattig schaapje herriët!

    lieve groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat zijn ze schattig
    weer knap gedaan hoor
    grt selda

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een schatjes!!!
    En gelijk al 3 gemaakt! Je haakt echt snel zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh wat een scheetjes en wat een leuke naam ( :P )!!!! en bedankt voor het patroon van het paasei!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schaap Suusje is vernoemd naar mijn Suusje hier thuis. Mijn dochter heet Susan, vandaar, haha!

      Verwijderen
  32. Ik heb je net gemaild, wat een SUPER schaap!!!
    Groet van Karien.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een geweldig leuke schaapjes. En ja een beetje vrolijke kleurtjes is wel fijn, want er komt weer sneeuw aan dus moeten er we wel iets tegenover hebben door niet te neerslachtig van te worden
    groetjes joke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig zeg!! Wat heb je weer een leuke knuffel hier neer gezet! Je verbaasd me keer op keer.Gewoon om jaloers op te worden de mooie creaties die je allemaal maakt en bedenkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtig zeg!! Wat heb je weer een leuke knuffel hier neer gezet! Je verbaasd me keer op keer.Gewoon om jaloers op te worden de mooie creaties die je allemaal maakt en bedenkt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat gaaf!!!! Heb je gelijk een mailtje gestuurd.


    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Zo zeg, ik moest even scrollen voordat ik een reactie kon plaatsen.
    Ik ben duidelijk niet de enige die weg is van het schaap. Wat veel reacties. Prachtig gehaakt.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw wat een mooie schaapjes en ook nog een leuk paaseitje, dank je wel om te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Schattige schaapjes! Stop ze maar goed in, want er is weer sneeuw en vorst op komst.
    Groetjes,
    Nathaly

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ben opzoek hoe je moet leren haken, en ben zo op jouw blog terecht gekomen. Ik ben nu nog meer gedreven om haken te leren, alleen al door die mooie knuffels van jouw. Ik ga eerste eens oefen met konijntje pluis, als me dit lukt dan zal ik je zeker mailen voor dit mooie patroontje!! Ontzettend bedankt voor het delen van je mooie knuffels!!

    Groetjes, Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Leuk bedacht en gemaakt weer !!!! Ik had verwacht dat het een konijn (oh nee, paashaas) zou worden, maar dit schaap is verassend leuk !!!

    Groetjes, Monique Vos

    BeantwoordenVerwijderen
  42. LLLLLLLLLLEEEEEEEEEEUUUUUUUUUUUUUUKKKKKKKKKKK!!!!!!!

    haha. erug leuk zijn ze,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een ontzettend leuk patroon. Ik heb het al besteld. Kan niet wachten tot ik het binnen heb. En dan volgende week op de Handwerkbeurs kijken voor wol voor Saus de Schaap.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hij is in één woord helemaal GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF! Prachtig gemaakt. Groetjs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat een schatje weer! Heb jij vanmorgen naar buiten gekeken Hier ligt alweer!! sneeuw Doe mij ook maar wat vrolijkers Heel leuk het schaapje
    en in die verschillende kleurtjes zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Prachtig wat zijn ze mooi geworden, en dan ook nog een patroon van een prachtig paasei er bij.
    Dankje wel voor het patroon

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Zo ontzettend lief, vooral de middelste!

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dank je wel voor het patroon van Schaap Suusje.
    Ik heb net de nodige wol gekocht en een nieuwe haaknaald 2,5 mm. (had ik nog niet) ;-)

    Ik ga straks beginnen aan Schaap Suusje en ben zo benieuwd hoe mijn Schaap Suusje eruit komt te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ohhh wat een schatje en je wordt er inderdaad helemaal vrolijk van, ik moet toch es even bij je patronen snuffelen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. heb nog een vraagje is het niet lastig haken met phildar douce
    kun je dan de steken wel goed zien?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij Phildar Douce zie je inderdaad de steken niet zo goed, je haakt eigenlijk een beetje op gevoel. Ik moet zeggen dat het heel goed te doen is alleen moet je wel bij elke toer goed het begin aangeven en de steken tellen. En af en toe een beetje smokkelen is niet zo erg :)

      Verwijderen
  51. Wat een geweldig lief patroon weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een lief schaapje is dit weer geworden. Prachtig. En bedankt voor het delen van het paasei.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat is ie leuk!!!!!! dat zachte lijfje maakt het helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  54. mega mooi Herriët!

    ik ben nog volop aan het werken aan de vorige patroontjes die ik besteld had, ze zijn gewoon superleuk, heel vlot te verwerken! blijven creëren zou ik zeggen, ik kom zeker nog eens bij jou bestellen!
    veel knuffel plezier!
    Lieve uit Schoten, Belgie

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat is ze leuk! Ze staat op mijn wensenlijstje. Eerst moet kater Theo nog af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wat is ze leuk! Ze staat op mijn wensenlijstje. Eerst moet kater Theo nog af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  57. woow wat leuk!
    En bedankt voor het gratis patroontje van het ei! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Super leuk patroon! Ben nu nog met Snuf de haas bezig maar daarna gaat zeker dit patroon besteld worden.
    Krijg helemaal zin in de lente met deze kleurtjes ;-)
    Bedankt voor het patroon van het paasei, ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Wat n leuk patroon ik ga je zeker mailen....

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Hoe doen jullie dat toch bij de poten? Elke kleurtjes sluiten met een halve vaste en de nieuwe toer beginnen met een losse? Of haak je Door tot de nieuwe kleur aan de beurt is? Help me alsjeblieft, ik krijg het niet netjes!

    Bedankt voor jullie reacties alvast;)
    Groeten, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is een manier om de kleurwisseling bijna ontzichtbaar te krijgen, zie het filmpje wat je kunt vinden bij "TIP KLEURWISSELING" bovenaan mijn blog.

      Succes!

      Verwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees het met plezier!

Liefs Herriët